maandag 24 juni 2013

Tattoo!

Wat een mooi Instagram fotootje, of niet dan?

Eindelijk heb ik het gedaan! Ik heb mijn eerste tattoo laten zetten! Ik zat er al wat langer aan te denken, maar nu was het dan toch echt tijd! Het leek me wel zo leuk om er eventjes wat over te vertellen!

Wat is het voor iets?
Nouja, voor de mensen die niet zoveel verstand hebben van muziek, dit is nou een vioolsleutel. Hij staat vaak aan het begin van een muziekstuk (als het niet in de bassleutel is geschreven, maar dat is een ander verhaal) en is daarom soort van het internationale muziekteken. Ik wou graag een vioolsleutel omdat ik deze altijd heel mooi en sierlijk vind.

Alleen maar daarvoor?
Nee, hij heeft nog wel een iets diepere betekenis. Voor ik naar Zweden ging was ik er van overtuigd dat ik Theater-, Film- en Televisiewetenschappen in Utrecht ging studeren, maar toen ik hier in Zweden ongeveer 24/7 met muziek bezig was, kwam ik er toch wel achter dat muziek veel meer mijn ding is! Daarom ga ik nu ook Kunst, Cultuur en Media in Groningen studeren met de richting muziek. Deze tattoo herinnert me er dus telkens aan dat muziek belangrijk voor me is, dat wil ik nooit meer vergeten! En hij staat natuurlijk voor mijn fantastische jaar in Zweden.

Maar waar dan?
Aan de binnenkant van mijn linkerenkel. Ik heb hier best wel goed over nagedacht. Ik wou hem graag op een plek waar ik hem zelf kon zien zonder spiegel. Hij zit er natuurlijk voor mezelf en niet voor iemand anders. Ik wou hem ook niet op een plek waar hij heel zichtbaar zou zijn, dus mijn polsen vielen al af. Toen bleven mijn enkels over! Dat hij aan de linkerkant zit, is gewoon omdat dat als een goede kant voelt. Ik ben me veel meer bewust van de linkerkant van mijn lichaam om de één of andere reden.

Ja, maar wáár dan?
In Zweden natuurlijk! In Sundsvall, bij Taurus. Dus als je nog eens in Sundsvall bent, op maandag hebben ze drop-in dus kun je gewoon langskomen en een tattouage laten zetten!

Deed het pijn dan?
Eigenlijk deed het veel minder pijn dan ik had verwacht. Natuurlijk doet het wel pijn, het is niet een prettig gevoel, maar het was zeker wel dragelijk. Er waren een paar plekjes die pijn deden, maar ik heb wel eens meer pijn gevoelt!

Nouja. Dat was het wel zo'n beetje! En had ik al gezegd dat ik er superblij mee ben? Bij deze dan!

3 opmerkingen:

  1. Mooie tattoo! En verder leuk verteld hoe je het hebt ervaren :D

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De eerste keer dat ik het woord vioolsleutel hoor haha :p ik zei altijd solsleutel, maar ok ik vind hem wel leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen